Top

Reviews & Ratings Hyundai KONA Electric

Hyundai KONA Electric 8.593
Hyundai KONA Electric

Ben je Hyundai-rijder? Schrijf zelf een review

Om een Hyundai review te kunnen maken, heb je een MijnHyundai account nodig. Log direct in en geef je mening.

Ga naar Mijn gegevens / Mijn auto en klik op ‘Voeg review toe’. Alvast bedankt voor je bijdrage!

Naar MijnHyundai

Reviews

    • Rob Koper25-06-2020
      (8.9)

      Mijn Kona EV is een heel fijne auto en veel zuiniger dan gedacht. Hij kan heel sportief uit de hoek komen, mocht je dat willen en hoewel ik maar op 1 fase kan laden, is dat voor thuis laden geen enkel problem. En langs de autoweg via een snellader gaat supersnel! De enige minpuntjes die ik tot nu toe heb gevonden is dat er sinds 3 maanden een rammeltje te horen was en ik er maar niet achter kwam wat dat veroorzaakte. Het bleek de opgeborgen zonnebril te zijn boven het dashboard. Nu ik het weet, is het prima, maar een betere demping of fixatie van de bril zou ik aanmoedigen. Verder wordt de auto aan de achterkant heel snel erg vuil en dat komt door het aerodynamica, of de afwezigheid ervan. Verder is alleen het raam van de bestuuder met een korte ruk aan de knop te sluiten, terwijl ik bij de andere raampjes de knoppen moet vasthouden; wat kost zo'n knopje nou?. En mijn ruitenwissers reageren niet op regen; wat kost zo'n sensor nou? Zou ik hem weer kopen? JA!

    • Ronald Adams10-04-2020
      (7.4)

      De auto rijd heerlijk en relaxed en is zeer prettig in het gebruik, maar voor een auto in deze prijsklasse is het interieur hier en daar wat goedkoop/veel hard plastic. De airco is niet gescheiden te regelen. en de knop voor de rijinstellingen zit te kort naast de knop voor de stoel en stuurverwarming, zodat je makkelijk de verkeerde indrukt tijdens het rijden. Wanneer de auto op cruise control staat en je geeft snelheid bij dan hapert het. De kofferbak is niet met een knop op de sleutel te openen wat ik ook wel zou verwachten in deze prijsklasse.

    • D13-03-2020
      (8.0)

      Zeer comfortabele electrische wagen, alle gemakken voorzien. Wat jammer is/blijf is dat men (net als veel andere fabrikanten) vast blijft houden aan het ICE model auto's, dit kan mooier/futuristischer/gestroomlijnder. Alle luxe opties hebben wat kleine kritiekpunten maar overall een dikke prima, veel kwaliteit voor je geld.

    • Rafal Bul16-02-2020
      (8.3)

      alles werkt goed allen zou mooi zijn als ik kan op mijn mobiel zien wat is staan van de baterij.

    • W Vermunt09-01-2020
      (7.4)

      Ik heb inmiddels in zo'n 10 maanden ong. 25.000km met mijn Kona ev gereden: Het uiterlijk, comfort en het elektrisch rijden op zich zijn prima. Al moest ik in het begin even wennen aan het hoge koppel en de voorwielaandrijving, dit heeft me al een paar banden gekost Over de lane-keeping-assist met de automatische cruise contol ben ik minder tevreden, deze gebruik ik op de snelweg nooit: Door de grote, autom. afstand (van 100m) tot je voorligger, gaat bijna al het verkeer voor je langs waardoor je auto n?g meer afremt... Aan dit onaangekondigd afremmen op het verkeer voor je raak ik maar niet gewend en ervaar ik als uitermate irritant. Ook heb ik al 5x een automatische noodstop ervaren waarbij de noodstop voor mij en het overige verkeer als vervelender werd ervaren dan de veiligheidsingreep zelf zo moeten zijn.. Al met al technisch een goede en comfortabele auto, maar mbt de "gadgets" kan Hyundai nog veel leren van andere merken. Middenconsole neemt veel praktische (berg-)ruimte in.

    • E.j. Jansen e/v van Galen05-01-2020
      (6.9)

      Bijna een jaar rijd ik nu in deze auto. Prima auto om te leasen en voor het werk mee op pad te gaan. Ik rijd naar alle uiteinden van het land en dat is goed te doen. Ook korte stukken. Dat verschil (logisch) merk je duidelijk in verbruik. Ook duidelijk een verschil in zomer en winterperiode: waar ik in de zomer de auto opgeladen krijg tot 460 km, kom ik in de winter niet verder dan 400 km. Maar nog steeds ruim voldoende. De auto rijdt verder goed. Wegligging goed, makkelijk sturen, elektrisch rijden is fijn (kan snel optrekken als nodig is (al glijden/spinnen de banden bij zanderig of nat wegdek soms), kan al rijdend weer opladen (jammer is dat de laatste regeneratiestand niet aangehouden wordt)). Het glazen schermpje bij het stuur gebruik ik eigenlijk altijd om te kijken hoe hard ik ga, dus goed. Verwarming en koeling zijn prima. Het zou wel prettig zijn als de achterbank ook elektrische stoelverwarming/ -koeling heeft. Hiermee zou je minder de kachel hoeven te gebruiken, daarmee minder verbruik. Slimme toevoeging is het 'aparte' geluidje dat de auto produceert; hiermee ben ik hoorbaar voor de lopende mens. Voor ritjes in Nederland is de auto groot genoeg om te zitten. Bagageruim is erg krap, dus een weekendje weg met kleine kinderen zit er niet in. Zonder bagage prima formaat. De kwaliteit van het interieur is beperkt. Het komt erg 'plastic' over. De kabel voor het opladen is echt te kort; soms moet ik keren (binnenstad Utrecht bijvoorbeeld niet zo handig), omdat de kabel het anders niets haakt. Een app waarop je kan zien hoe ver je met laden bent is wel zo handig. Gelukkig geeft het systeem bij aankoppelen goed aan hoe lang hij laden moet.

    • Bob Claassen01-01-2020
      (9.4)

      De Kona electric is een ideale auto voor mijn gezin en voor het vervoer naar mijn werk. Hij rijdt soepel, is vlot en zit comfortabel. De rijondersteuning is zeer plezierig. De enige twee nadelen het gemis van een app met informatie en voor verwarm functie (kan wel in de auto ingesteld worden). Het andere nadeel is dat de auto niet met 3 fasen geladen kan worden. In de nieuwe versie van de auto is dit opgelost. Mijn hoop is dat er voor de bestaande kona's tegen betaling een upgrade wordt aangeboden. Ik heb reeds z'on 23.000 km in de auto gereden in drie kwart jaar tijd.

    • Han van der Wal31-12-2019
      (9.4)

      We rijden nu ruim 3 maanden in de 64 kWh Kona. Uitstekende ervaring. Grote range door ruime batterijinhoud, heel net energieverbruik 16 kW/ 100 km en laden gaat eenvoudig. Op oudejaarsdag 2019 precies op 9.000 kilometer op de teller. Wat steeds meer in onze gewoonte gaat komen is dat je niet meer overal op zoek gaat naar een laadstekker. Nog sterker de meeste sla je over. We rijden vanaf 2013 al elektrisch en zijn neer een steeds ruimere range gegaan. Van 60 naar 120 door naar 240 en nu zelfs 400 KM. Er is geen voorbehoud meer. Ook onze reizen naar Duitsland, Oostenrijk en zelfs Hongarije gaan net zo soepel als met welke andere auto dan ook. Neem goed besluit in 2020 en ga net zoals deze 60 'ers elektrisch rijden want als je jonger bent als als ons ga je er toch niet meer aan ontkomen -:)